-->

maandag 23 juli 2012

Diet-Cake (met een knipoog)

Morgen, dinsdag de 24ste is mn zusje jarig. En voor deze speciale leeftijd, 25!! heb ik speciaal voor haar een "Diet-Cake" gemaakt!! Leuk om te krijgen en goed voor de lijn!! hihi


De basis is vrij simpel om te maken en het decoreren kan naar smaak. Ik vond het zo leuk om te doen dat ik dacht "maak er een Tutorial van"!




*) Ik heb van een A4tje een voorbeeljte gemaakt waar de maten opstaan zodat je die evt over kunt nemen. - lengte 15cm, breedte 9cm, hoogte 4cm -
**) Mijn taartpunten bestaan uit 3 losse onderdelen maar je zou ze ook aan elkaar kunnen laten. ik vond dit makkelijker.




1 ) Deel je papier in 2 gelijke helfden zodat je makkelijk je basis uit kunt meten.
2 ) Begin met het grote driehoek; de taartpunt zelf,
     - Meet vanaf je papierrant, waar je net je potloodstreep hebt gezet, en zet een stip op 1cm en op 15 cm.
    - Vanaf de 1ste stip is je taartpunt dus 14 cm lang en 9 cm breed. Dus vanaf de middelijn 4,5 cm naar links en 4,5 cm naar rechts.
   - De bovenste cm die overblijft heb ik vanuit de middelijn op 2cm afgebogen.
*) Rechts boven op de foto zie je dit duidelijker! want deze beschrijving kun je 2x doen.

3 ) Vervolgens ga je de hoogte eraan maken;
   - het makkelijkst is het om met een geo-driehoek te werken zodat je hoek 90graden is!
   - de hoogte is 4cm.
4 ) Vergeet je plakrantjes niet!!!!!!!!

 


Ook de taartschaal of platteau of hoe je het ook eigenloijk noemt heb ik natuurlijk zef gemaakt!! wel zo leuk toch?! Deze is ook echt super simpel!
1 ) Ik heb op een stuk karton een soepbord overgetrokken en uitgeknipt.
2 ) WC rolletje eronder en klaar is je basis!
3 ) beplakken met wat je leuk vindt, evt een kantje eraan en klaar is kees!




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 Cécile, een hele fijne verjaardag!!!!
 - XOXO -

2 opmerkingen: